لوله کاروگیت در کجا استفاده می شود؟

اجازه دهید با جزئیات بیشتری در مورد استفاده از لوله کاروگیت در زندگی روزمره و تولید انواع لوله کاروگیت صحبت کنیم. با کمک لوله کاروگیت، وظایف اقتصادی زیر حل می شود :

استفاده از لوله کاروگیت بمنظورجمع آوری آب زیرزمینی، مذاب و باران

استفاده از لوله کاروگیت بمنظور دفع فاضلاب منازل شخصی و غیر مسکونی

استفاده از لوله کاروگیت جهت ساخت سیستم های تامین برق و شبکه های فشار ضعیف( لوله کاروگیت برق و مخابرات )

استفاده از لوله کاروگیت جهت خروج در سیستم های تهویه مطبوع

سازمان ها و افراد  مختلف برای انواع کاربردهای  زیر لوله های کاروگیت را خریداری می کنند:

1- ساخت مسکن بزرگ و کوچک و خدمات عمومی: جمع آوری آب های زیرزمینی، مذاب و باران در قلمرو خانوارهای خصوصی، تأسیسات شهری و تجاری. هرچه گرایش منطقه به سیل بیشتر باشد یا به عبارتی منطقه مستعد سیل باشد ، قطر لوله های کاروگیت بزرگتر است، به خصوص هنگام نصب لوله در خندق در ورودی، می تواند قطر لوله کاروگیت به 400-500 میلی متر برسد.

2-خرید لوله کاروگیت در اقطار کمتر برای گذاشتن کابل های فشار قوی: ترتیب سیستم های منبع تغذیه و شبکه های ولتاژ پایین. مورد دوم شامل خطوط تلفن، کابل کشی ساختار یافته، فیبر نوری، امنیت و سیستم های کنترل دسترسی است. لوله کاروگیت مسئول ایمنی الکتریکی نیست، فقط کابل را از تأثیرات فیزیکی خارجی محافظت می کند. قطر بیرونی آستین های کاور لوله کاروگیت از 110 میلی متر تجاوز نمی کند.

3-ساخت سیستم های فاضلاب: دفع فاضلاب منازل خصوصی و غیر مسکونی در سیستم های فاضلاب مستقل توسط لوله کاروگیت انجام می شود. دستگاه های فاضلاب مستقل - یک خط لوله کاروگیت بدون فشار خانه را به مخزن سپتیک تانک متصل می کند.

4-جایگذاری و حذف سیستم های تهویه مطبوع: قرار دادن لوله های سیستم های تهویه مطبوع در داخل لوله های کاروگیت اضافی به شما امکان می دهد از خم شدن ارتباطات تهویه مطبوع و در نتیجه خرابی جلوگیری کنید.

لوله‌های کاروگیت با قطر بسیار زیاد (بیش از 500 میلی‌متر) که از دو طرف مهر و موم شده و با هوا پر شده‌اند، در کارهای مهندسی هیدرولیک به عنوان وسیله‌ای برای تامین شناور برای محموله‌ها، کشتی‌های اضطراری و مکانیسم‌های مختلف مورد تقاضا هستند.

در ساخت و سازهای کم ارتفاع و محوطه سازی، نیاز به لوله کاروگیت ترمو پلاستیکی با استحکام بالا در طی کارهای زیر ایجاد می شود :

1- نصب فونداسیون (اعم از نواری و دال) در ساختمان های کم ارتفاع. لوله های کاروگیت را با قالب چوبی کنار هم می چینند و سپس همه چیز را با بتن می ریزند.

2- برپایی دیوارهای ساخته شده از آجر، بلوک، سازه های بتن مسلح. ضریب سختی لوله های کاروگیت باید انقباض احتمالی دیوارها را در نظر بگیرد.

3- نصب و راه اندازی فاضلاب مستقل. یک سیستم لوله کشی با استفاده از لوله کاروگیت بدون فشار خانه را به یک مخزن سپتیک تانک واقع در سایت متصل می کند.

4- دستگاه برق رسانی و سیستم های مخابراتی.

5- بهسازی مناطق خصوصی و عمومی توسط اپراتورهای مسکن و خدمات اشتراکی.

6- محوطه سازی - نصب سیستم های زهکشی با استفاده از لوله کاروگیت در مکان های تجمع باران و آب مذاب.

در مورد دوم، لوله های کاروگیت سوراخ دار انعطاف پذیر با نفوذپذیری یک طرفه استفاده می شود. لوله های کاروگیت در یک گودال به عمق کم (1-1.5 متر) و همیشه زیر سطوح انجماد خاک و فونداسیون قرار می گیرند که باید از آب محافظت شود.

خاک، مذاب و آب باران به دلیل شیب اندک کف ترانشه که در حین نصب خط لوله کاروگیت ایجاد می شود، به لوله کاروگیت زهکشی نفوذ کرده و از تاسیسات فاضلاب دور می شوند. برای جلوگیری از تغییر موقعیت لوله کاروگیت زهکشی در گودال، آن را روی یک بالشتک شن و ماسه گذاشته و با سنگ خرد شده یا سنگریزه می پوشانند.

لوله زهکش همیشه تک لایه هستند و قطر نسبتا کمی بین 150-200 میلی متر دارند. لوله زهکش در کلاف های انعطاف پذیر از طول 40 تا 100 متر عرضه می شوند که به راحتی به قطعات طول دلخواه بریده می شوند. برای نصب لوله زهکش در یک گودال برای اجرا، بهتر است یک لوله کاروگیت جداگانه به طول 6 متر خریداری کنید.

لوله کاروگیت فاضلابی :

لوله کاروگیت فاضلابی به جای نمونه های قبلی بتن، فولاد و چدن استفاده می شود. لوله فاضلاب کاروگیت با داشتن همان استحکام بالا و طول عمر بالا چندین برابر وزن کمتری دارد و نصب آن بسیار آسان است.

رنگ های آبی و سفید لوله کاروگیت به شما کمک می کند تا به سرعت آسیب لوله را در زمین پیدا کنید

لوله کاروگیت فاضلابی برای انتقال فاضلاب های طوفانی، بدون فشار، بهداشتی، صنعتی آلیاژی و فاضلاب داخلی استفاده می شود. لوله کاروگیت دارای فرورفتگی هایی است که در فاصله یکسان از یکدیگر قرار دارند. این فرورفتگی ها در تمام طول لوله کاروگیت قرار دارند. این پروفیل موجدار سفتی حلقه لازم را فراهم می کند. در مقایسه با لوله های صاف، لوله های کاروگیت از نظر پایداری و استحکام چندین برابر برتر هستند. لوله های کاروگیت بسته به خواص آنها به مدل و انواع زیر تقسیم می شوند :

لوله های کاروگیت سبک، که پایداری مکانیکی پایینی دارند، برای ساخت یک سیستم فاضلاب خارجی استفاده می شود.

لوله های کاروگیت سنگین، با سطح متوسط ​​مقاومت مکانیکی، برای فاضلاب زیرزمینی استفاده می شود.

لوله های کاروگیت فوق سنگین با مقاومت مکانیکی بالا برای نصب فاضلاب در زیر بستر راه آهن یا بزرگراه در نظر گرفته شده است.

انواع لوله های کاروگیت نیازهای سیستم های مختلف فاضلاب را برآورده می کند.

طبقه بندی لوله های فاضلاب بر اساس تعداد لایه و جداره ها :

لوله های کاروگیت تک لایه و دو لایه می باشند. ساختار دو لایه دوام بیشتری دارد و در هنگام استفاده در تاسیسات فاضلاب زیرزمینی به راحتی فشار زمین را تحمل می کند. جداسازی لوله های موجدار دو لایه برای فاضلاب به انواع مختلف به دلیل استفاده از مواد مختلف برای تولید آنها رخ می دهد:

لوله های موجدار ساخته شده از پلی وینیل کلراید (PVC) در سیستم های فاضلاب صنعتی، زهکش های مرکزی و فاضلاب خانه های روستایی استفاده می شود. آنها بارهای مکانیکی قوی را تحمل می کنند، در حین کار مسدود نمی شوند، دمای عملیاتی 40- تا 50+ درجه سانتیگراد دارند، با فاصله زمانی کوتاه تا 90+. لوله های فاضلاب دولایه PVC خوردگی ندارند، سازگار با محیط زیست هستند، تا عمق 15 متری نصب می شوند و تا 50 سال ماندگاری دارند. رنگ لوله های کاروگیت برای فاضلاب فضای باز نارنجی، خاکستری و زرد می باشد.

لوله های کاروگیت ساخته شده از پلی پروپیلن (PP). ایده آل برای خاک های آلوده به مواد شیمیایی و برای زهکشی، سیستم های فاضلاب در فضای باز و طوفان استفاده می شود. تحمل اختلاف دما از 20- تا 95+ درجه سانتیگراد، استحکام مکانیکی را افزایش داده است، مناسب برای خاک با ماسه، شن و غیره. نسبت به اثرات تشکیلات شیمیایی در زباله های مایع حساس نیست.

لوله های کاروگیت ساخته شده از پلی اتیلن فشار پایین (HDPE خواصی مشابه لوله های پی وی سی دارند. که مهمترین آنها عبارتند از: سازگار با محیط زیست، مقاومت در برابر طیف گسترده ای از اختلاف دما، افزایش سفتی و سهولت در برچیدن و تعمیر.

توصیه مفید!  متخصصان نصب لوله های کاروگیت دو لایه در سیستم های فاضلاب سطحی، زیرزمینی و طوفانی را توصیه می کنند.

فاضلاب طوفان یک سیستم بدون فشار از کانال ها و دستگاه هایی برای جمع آوری، فیلتر کردن و تخلیه نزولات جوی و آب مذاب است. در بیشتر موارد، اینها جمع کننده های باران هستند . لوله های کاروگیت دو لایه که از طریق آن  آبهای حاصل از بارندگی به چاه یا کلکتور هدایت می شود. بهتر است لوله های کاروگیت انتقال باران را با سوراخی برای اتصال لوله ها انتخاب کنید که به شما امکان می دهد سرعت حرکت فاضلاب را افزایش دهید. ترجیحاً لوله فاضلاب کاروگیت با شیب 1% یعنی 1 سانتی متر در هر 1 متر لوله زهکش کاروگیت گذاشته شود. برای جلوگیری از یخ زدگی لوله های فاضلاب، آنها را زیر سطح انجماد خاک نصب می کنند. قسمتی از لوله که در منطقه انجماد قرار دارد با عایق پیچیده می شود تا دمای زیر صفر در داخل آن ایجاد نشود. بسته به میزان بارندگی در منطقه، اندازه لوله های کاروگیت برای فاضلاب طوفان از 110 میلی متر تا 210 میلی متر متغیر است.استفاده از لوله های کاروگیت دو لایه برای سیستم فاضلاب در فضای باز

فاضلاب در فضای باز برای دفع فاضلاب و سایر زباله ها بسیار مهم است. تعدادی الزامات برای لوله های کاروگیت برای فاضلاب خارجی وجود دارد:

مقاومت در برابر ترکیب زباله

قدرت، سازگاری با محیط زیست، مقاومت در برابر حرارت

سهولت نگهداری

هنگام گذاشتن لوله های فاضلاب کاروگیت برای فاضلاب خارجی، ترکیب خاک و بار جریان در نظر گرفته می شود. اندازه لوله های کاروگیت از 110 میلی متر به بالا شروع می شود. اگر لوله فاضلاب در محوطه سازی گذاشته شده است، ظاهری سبک را انتخاب کنید. زیر بزرگراه ها و خطوط راه آهن از لوله کاروگیت فوق سنگین استفاده می گردد. درست هنگام نصب لوله های کاروگیت فاضلاب در خاک همگن، یکی از مزیت های اصلی آنها قابل مشاهده است: خاک به خوبی در برابر بریدگی های پروفیل موج دار قرار می گیرد و لوله موقعیت ثابتی می گیرد.

توصیه مفید!  لوله راه راه برای فاضلاب از نوع خارجی به عنوان دو لایه با سطح داخلی صاف انتخاب می شود که به رنگ سفید یا آبی رنگ شده است. این انتخاب رنگ به یافتن سریع آسیب و انجام تعمیرات کمک می کند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله کاروگیت به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.