همه می دانند که حتی آب مقطر به دست آمده از آب لوله کشی الزامات آنالیز آزمایشگاهی را برآورده نمی کند. نمی توان از آن برای تهیه نمونه ها و برق ژنراتورهای هیدروژن استفاده کرد. برای این منظور باید از آب خالص اضافی مطابق با الزامات استفاده شود . ما دو دستگاه برای به دست آوردن آب فوق العاده خالص ساخته ایم که به شما کمک می کند آب تمیز را به قابل قبول ترین و راحت ترین راه بدست آورید.

روش اول کلاسیک است.

مرحله اول تصفیه استفاده از یک دستگاه تقطیر آب است که برای بدست آوردن آب مقطر به شیر آب متصل می شود.

مرحله دوم تصفیه استفاده از دستگاه دیونایزر آب است. دستگاه دیونایزر آب  برای بدست آوردن آب دیونیزه بسیار خالص با مقاومت 10-14 در شرایط آزمایشگاهی مطابق با استانداردها طراحی شده است. آب به‌دست‌آمده از دستگاه دیونایزر می‌تواند برای تهیه محلول‌ها، نمونه‌های کروماتوگرافی، سوخت برای ژنراتورهای هیدروژن/الکترولیتیک و برای اهداف دیگر استفاده شود.

استفاده از دیونایزر برای خالص سازی آب با محتوای بالای آهن، مواد آلی، کلر در آب لوله کشی و همچنین با فشار ناکافی در شبکه آبرسانی توصیه می شود. دستگاه های تقطیر آب یا دیونایزر الکتریکی برای تولید آب مقطر طراحی شده اند. آنها در موسسات پزشکی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و برای اهداف فنی استفاده می شود. آب غیر معدنی (غیر معدنی، غیر معدنی) در زمینه های مختلف فعالیت صنعتی و اقتصادی استفاده می شود. در اینجا چند نمونه از کاربردهای دستگاه دیونایزر  آورده شده است :

·        تولید مواد شیمیایی و گالوانیکی.

·        پزشکی و فارماکولوژی؛

·        مدارهای خنک کننده مایع بسته (دیگ بخار، تجهیزات ولتاژ بالا و جریان بالا).

   به طور خاص، یکی از شرایط اصلی فرآیند متالیزاسیون شیمیایی، استفاده از آب غیر معدنی است.

   دستگاه دیونایزر یک دستگاه فشرده و مواد مصرفی با کارایی بالا برای به دست آوردن آب غیر معدنی با فرآیندهای اسمز معکوس و تبادل یونی ارائه می دهد. این سیستم یونیزاسیون آب به دست آوردن آبی با رسانایی الکتریکی کمتر از 1 µS/cm را ممکن می سازد.  برای جمع آوری و ذخیره آب بسیار خالص از مخزن ذخیره با ظرفیت 22.8 لیتر (حجم مفید 12 لیتر) استفاده می شود. استفاده از مخزن ذخیره، فرآیند جمع آوری آب تصفیه شده را خودکار می کند: وقتی مخزن پر است، فشار در خروجی سیستم افزایش می یابد و بوستر متوقف می شود. از این مخزن، آب را می توان به ظروف دیگر پمپ کرد، ذخیره کرد یا به عنوان بخشی از یک کارخانه فلزکاری شیمیایی برای پمپاژ مستقیم آب به یک مخزن پلاستیکی استفاده کرد.

   مزیت اصلی دستگاه های دیونایزر آب نسبت به دستگاه های تقطیر مصرف انرژی پایین آنها در مقایسه با 1 لیتر آب تصفیه شده است. توان مصرفی دیونایزر فیلتر آب بر اساس توان مصرفی بوستر پمپ (حدود 150 وات) تعیین می شود. ظرفیت یونیزر آب SDW-100  معادل 15.8 لیتر در ساعت می باشد. برای مقایسه، دستگاه تقطیر با ظرفیت مشابه حداقل 10 کیلو وات برق اصلی با مصرف آب خنک کننده حداقل 110 لیتر مصرف می کند. رسانایی آب مقطر در بطری حدود 10 µS/cm است. این به دلیل آلودگی ظرف است. دستگاه تقطیر به دست آوردن آب تصفیه شده با رسانایی 2-5 μS/cm را ممکن می سازد. یک دستگاه یونیزه کننده آب از نوع فیلتر، دستیابی به آب تصفیه شده با رسانایی کمتر از 1 µS/cm را ممکن می سازد.

مشخصات دستگاه دیونایزر آب SDW-100 :

راندمان - 15.8 لیتر در ساعت.

منبع تغذیه - 220 ولت / 50 هرتز

مصرف برق - 150 وات

هدایت الکتریکی آب تصفیه شده کمتر از 1 µS/cm است

محتویات کیت :

تصفیه خانه

مخزن ذخیره سازی

رسانایی متر

دستگاه دیونایزر :

هدف از تاسیسات پس تصفیه آب قابل شرب در شبکه های متمرکز صنعتی، گردشی، انفرادی، خانگی و شبکه های تامین آب آشامیدنی است. این تجهیزات برای استفاده در موسسات آموزشی و تفریحی کودکان، خانه های سالمندان، درمانگاه ها، آسایشگاه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و همچنین در صنایع پتروشیمی، انرژی، صنایع غذایی و غیره توصیه می شود.

اصل عملکرد دستگاه دیونایزر در کارخانه دیونیزه کننده آب :

بهره برداری از دستگاه دیونایزر  بر اساس اصول و روش های زیر است :

اسمز معکوس، اسمز معکوس دو مرحله ای.

الکترودیونیزاسیون (دمینرالیزاسیون مداوم آب بر اساس رزین های تبادل یونی بدون استفاده از مواد شیمیایی).

دیونیزاسیون (دمینرالیزاسیون آب با استفاده از رزین های تبادل یونی).

کارخانه یونیزاسیون آب برای دمیرینالیزاسیون عمیق (حذف کلیه مواد معدنی) آب طراحی شده است. اگر فرآیند دمینرالیزاسیون با استفاده از روش تبادل یونی ادامه یابد، دیونیزاسیون نامیده می شود.

در طول فرآیند دیونیزاسیون، آب در دو لایه از مواد تبادل یونی تصفیه می شود تا نمک ها به طور موثرتری حذف شوند. رزین های تبادل کاتیونی با یون H+ و رزین های تبادل آنیونی با یون OH- به طور همزمان یا متوالی استفاده می شوند. از آنجایی که همه نمک های محلول در آب از آنیون ها و کاتیون ها تشکیل شده اند، مخلوطی از رزین های تبادل آنیونی و کاتیونی به طور کامل آنها را در آب تصفیه شده با آنیون های OH-هیدروکسیل و کاتیون های هیدروژن H+ جایگزین می کند. متعاقبا، این یون های مثبت و منفی با هم ترکیب می شوند و مولکول های H2O را تشکیل می دهند. نصب یونیزاسیون آب حاصل از فرآیندهای شیمیایی فوق اجازه نمک زدایی کامل مایع را می دهد. هدایت الکتریکی (ویژه) آب بسیار غیر معدنی کمتر از 1 µS/cm در دمای 20 درجه سانتی گراد است. خلوص آب 99.99 درصد است.

بسته به هدفی که برای استفاده از آب معدنی در نظر گرفته شده است، شرایط خلوص سازی متفاوتی بر روی آب  اعمال می شود. این بر پیکربندی واحدهای یونیزاسیون تأثیر می گذارد، که می تواند شامل مراحل زیر شود :

·        اسمز معکوس HVO RO

·        نرم کننده آب HVO FS

·        دستگاه الکترودیونیزاسیون آب

·        واحد ضد عفونی UV

·        اسمز معکوس دو مرحله ای HVO 2RO

·        دیونیزه کننده آب

همه این فیلترها  در داخل یک محفظه بسته بندی می گردند تا کمترین آلودگی به مقطر نفوذ نکند.  مخازن دیونایزر از موادی ساخته شده اند که قادر به تضمین حفاظت از خصوصیات آب در حدود الزامات قانونی و محافظت از آن در برابر آلودگی میکروبیولوژیکی و ذرات خارجی هستند. هنگام سفارش مخازن دیونایزر برای استفاده از آب در مقاصد پزشکی از پلی وینیلیدین فلوراید، تفلون، پلی پروپیلن، فولاد ضد زنگ و سایر مواد بی اثر استفاده می شود.

نصب دستگاه دیونیزه برای آب حاوی آب آشامیدنی مناسب است.  برای تصفیه آب از موارد زیر نیز می توان استفاده نمود :

فیلترهای زغالی.

فیلترهای تمیز کننده مکانیکی

سیستم های تهویه

سیستم های حذف آهن و نرم کننده های آب.

سیستم های تصفیه کننده آب ( دیونایزر ) برای کاربردهای پزشکی کاربردهای پزشکی و دارویی به ویژه مورد تقاضا هستند. در مقایسه با دستگاههای دیونایزر خانگی و صنعتی، آنها باید عمیق ترین به فرآیند نمک زدایی، حذف آهن و ضد عفونی سیال درون مخزن را انجام دهند. به منظور حصول اطمینان از کیفیت بالای آب پیش تصفیه شده، سازندگان تجهیزات ملزم به نظارت مداوم بر کیفیت سیستم ها، خطوط لوله و حتی تایید کلیه جوش ها هستند.

تصفیه خانه های آب آزمایشگاهی با در نظر گرفتن نیازهای آبی مورد استفاده در این منطقه از اقتصاد ملی ایجاد می شود. بنابراین آب باید عمیقاً نمک زدایی شود، مقاومتی بین 1 تا 4 μS/cm داشته باشد و کاملاً استریل باشد. سیستم‌های دیونایزر آزمایشگاهی مجموعه‌ای منحصر به فرد است که شامل واحدهای پیش تصفیه (فیلتراسیون مکانیکی، حذف آهن، نرم‌کننده، دکلره)، استریل‌سازی و نمک‌زدایی (تبادل یونی، تصفیه UV، اسمز معکوس، الکترودیونیزاسیون) و تجهیزات توزیع تصفیه آب ،لامپ UV، حلقه با پمپ و غیره است. این تجهیزات برای بهره برداری در سیستم های تامین آب زیر توصیه می شود: کنسانتره نوشیدنی، صنعتی، صنعتی معکوس و خانگی. این واحدها همچنین برای نصب در مراکز بهداشتی درمانی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، مراکز درمانی و آموزشی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، صنایع غذایی، پتروشیمی و انرژی مناسب هستند.

سیستم های تصفیه آب برای همودیالیز :

یکی از فعالیت های شرکت سازآب، تولید و عرضه طیف وسیعی از سیستم های تصفیه آب دارویی یعنی همودیالیز می باشد. این تسهیلات می تواند آب تصفیه شده را برای هر یک از لوازم خانگی و همچنین کل بخش ها فراهم کند. این تجهیزات بر اساس کارخانه های اسمز معکوس تک مرحله ای و یا دو مرحله ای اتوماتیک (سری UVOI-M-F) ساخته شده است.

تجهیزات تصفیه آب برای فناوری پزشکی و تولید دارو :

در سازمان تولید دارو، هر تولیدکننده معتبر به دنبال معرفی فناوری های نوآورانه در فرآیند، خرید جدیدترین تجهیزات و استخدام پرسنل واقعی است. همه اینها برای رعایت بالاترین استانداردها و الزامات انتشار دارو ضروری است.

شرکت ما آماده کمک به شما در حفظ کیفیت داروهای تولیدی در سطح مناسب و ارائه سیستم های تصفیه آب دارویی (طراحی، تولید، تامین، نصب، راه اندازی، کنترل کیفیت و ...) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.