چیلر کندانسور از راه دور

چیلرکندانسور از راه دور به اندازه چیلر مونوبلوک کارآمد نیستند، اما به شما اجازه می دهند از فضای کمتری برای نصب دستگاه در داخل خانه استفاده کنید.

بخش مهمی از چنین دستگاهی پمپی است که مبرد را به گردش در می آورد. هر چه این پمپ عملکرد بالاتری داشته باشد، فاصله آن از کولر و فن بیشتر است. این راحت است زیرا تعداد گزینه ها را هنگام انتخاب مکان مناسب برای چیلر افزایش می دهد.

اغلب، چیلر بر روی پشت بام ساختمان قرار می گیرد، در صورت تمایل، می توان آن را در یک اتاق مخصوص قرار داد. این به شما امکان می دهد تا ظاهر نمای موجود ساختمان را به طور کامل حفظ کنید. سیستم های تقسیم تقریبا هرگز چنین فرصتی را ارائه نمی دهند.چیلرها بر اساس ویژگی های مختلف طبقه بندی می شوند:

بر اساس نوع چرخه تبرید چیلرها به دو دسته چیلر جذبی و فشرده سازی بخار.

بر اساس نوع طراحی به عنوان یک سیستم کندانسور مونوبلوک یا از راه دور.

با توجه به نوع خنک کننده کندانسور که می تواند چیلر هوا خنک یا چیلرآب  خنک باشد.

با توجه به طرح اتصال به دو دسته چیلر با وجود یا عدم وجود پمپ حرارتی.

چیلرهای دارای پمپ حرارتی در ساخت آنها نه تنها برای تهویه مطبوع در یک اتاق، بلکه برای گرم کردن آن نیز مناسب هستند. آنها برای استفاده در طول سال طراحی شده اند.

چگونه چیلر مناسب را انتخاب کنیم؟

برای نیازهای یک خانه بزرگ، کارشناسان استفاده از چیلر آب خنک را توصیه می کنند. چنین دستگاه هایی به ترتیب طراحی ساده تری نسبت به همتایان با هوا خنک دارند و ارزان تر هستند. طراحی چیلر هوا خنک شامل یک فن (محوری یا گریز از مرکز) برای هواگیری از اتاقی است که دستگاه در آن نصب شده است.

چیلر برای گرمایش:

برخی از مدل های چیلر را می توان نه تنها برای تهویه مطبوع، بلکه برای گرمایش فضاهای مسکونی در زمستان نیز استفاده کرد.

برای خنک کردن کندانسور با آب، می توانید از منابع آب محلی استفاده کنید: رودخانه ها، دریاچه ها، چاه های آتسیان و غیره. اگر به دلایلی دسترسی به چنین منابعی وجود نداشته باشد، یک جایگزین استفاده می شود: خنک کننده اتیلن یا پروپیلن گلیکول.

این مدل چیلرها برای استفاده در فصل سرد، زمانی که آب معمولی به سادگی یخ می زند، ایده آل هستند. انتخاب بین یک خنک کننده به شکل یک بلوک، زمانی که کمپرسور، اواپراتور و کندانسور هر دو در یک کیس مشترک قرار دارند و گزینه زمانی که کندانسور جداگانه نصب می شود چندان واضح نیست. نصب چیلر مونوبلاک آسان تر است، علاوه بر این، عملکرد واحدهای این نوع می تواند بسیار بالا باشد.

مشخصات خنک کننده مونوبلاگ:

برای انتخاب یک مدل چیلر مناسب، باید عملکرد آن را ارزیابی کنید و آن را با تعداد فن هایی که دستگاه روی آنها کار می کند مرتبط کنید.

چیلرهای دارای کندانسور از راه دور در مکان های مختلفی نصب می شوند: خود چیلر در اتاق تاسیسات داخل ساختمان (حتی در زیرزمین) و کندانسور در خارج است. برای اتصال این دو بلوک معمولاً از لوله هایی استفاده می شود که فریون در آنها گردش می کند. این افزایش پیچیدگی نصب سیستم و همچنین هزینه های اضافی مواد برای نصب را توضیح می دهد.

اما برای نصب چیلر با کندانسور از راه دور، فضای داخلی کمتری استفاده می شود و چنین صرفه جویی ممکن است ضروری باشد. هنگام انتخاب دستگاه مناسب باید ویژگی های اضافی که دستگاه به آن مجهز است را نیز در نظر بگیرید.

اضافات محبوب و مفید چیلر عبارتند از:

1-کنترل و تنظیم تعادل آب در سیستم

2-تصفیه آب از ناخالصی های ناخواسته

3-پر کردن خودکار مخازن

4-نظارت و تصحیح فشار داخلی در سیستم و غیره

در نهایت، ارزیابی ظرفیت خنک کننده چیلر ضروری است، یعنی توانایی آن در انتخاب انرژی حرارتی از سیال کار. شاخص های کمی خاص معمولاً در برگه اطلاعات فنی چیلر نشان داده می شوند. ظرفیت سرمایش هر سیستم فن خنک کننده خاص به طور جداگانه محاسبه می شود. در این حالت نشانگرهای دمای حداکثر و حداقل، توان چیلر، ظرفیت پمپ، طول لوله و ... در نظر گرفته می شود. اینها فقط توصیه های کلی برای انتخاب چیلرها هستند. در هر مورد، باید با یک متخصص با تجربه مشورت کنید که می تواند تفاوت های ظریف مختلف را در نظر بگیرد و به شما در انتخاب درست کمک کند.

ویژگی های نصب چنین چیلرهایی:

فقط یک متخصص با تجربه می تواند در نصب چیلر صرفه جویی کند. تمام دارندگان دیگر این دستگاه باید هزینه خدمات نصاب های حرفه ای را بپردازند، زیرا در این مورد هر اشتباهی می تواند منجر به خسارات جانی و مالی شود.

نصب چیلر:

چیلر از عناصر ساختاری بسیاری تشکیل شده است. مدل صنعتی به بهترین وجه با کمک متخصصان مجرب نصب و راه اندازی می شود. پس از آن، مستقیماً به نصب ادامه دهید. برای چیلر باید سکوی پشتیبانی را انتخاب کنید که بتواند وزن این دستگاه را تحمل کند. یک قاب بر روی سایت نصب شده است که موقعیت آن با استفاده از یک سطح به دقت بررسی می شود. در صورتی که سایتی با مشخصات لازم وجود نداشته باشد، باید محل مناسب نصب را بتن ریزی کرده و بر روی آن قاب نصب کنید. در این حالت باید اثر ارتعاشی که در حین کار چیلر ایجاد می شود در نظر گرفت. سکو و قاب باید طوری نصب شود که ارتعاشات به سایر سازه های ساختمان منتقل نشود. سایر عناصر سیستم نیز می توانند تأثیر بگذارند: لوله ها، کانال ها، یک ماژول هیدرولیک و غیره.

چیلر بر روی یک قاب مخصوص نصب می شود و لازم است اقدامات لازم برای محافظت از اجسام اطراف دستگاه در برابر لرزش انجام شود.

اگر نصب چیلر در اتاق تاسیسات داخل ساختمان برنامه ریزی شده باشد، باید فونداسیونی ساخته شود که از کف بالاتر می رود. این باعث کاهش اینرسی کلی سیستم، کاهش اثر ارتعاش، بهبود توزیع جرم واحد می شود. خود چیلر بر روی پایه های فنری یا لاستیکی مخصوص نصب می شود تا اثر لرزش را کاهش دهد. زیر این تکیه گاه ها لایه دیگری از لاستیک قرار دهید، سپس ساختار را با پیچ و مهره های لنگر ثابت کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد محل نصب چیلر، به یاد داشته باشید که باید فضای خالی در اطراف دستگاه وجود داشته باشد.

نصب چیلر در فضای بیرون:

برای نصب چیلر در خیابان یا پشت بام ساختمان، از محفظه مخصوص برای محافظت از دستگاه در برابر شرایط جوی استفاده کنید.

دسترسی به مکانیسم های نگهداری را فراهم می کند. علاوه بر این، هوا باید آزادانه در اطراف دستگاه گردش کند تا خنک کننده خازن ها بهبود یابد. اگر چیلر در خارج از ساختمان نصب شده باشد، باید از آلودگی هایی مانند برگ های ریخته شده محافظت شود. اگر زباله وارد مبدل حرارتی شود، منجر به عملکرد نادرست سیستم و آسیب جدی به تجهیزات می شود. تماس چیلر با اجسام خارجی یا وسایل ارتباطی مجاز نیست، زیرا ممکن است لرزش به آنها منتقل شود. نکته مهم دیگر هنگام نصب چیلر در بیرون جهت باد است. هنگام نصب در داخل ساختمان، لازم است تاثیر نویز که در حین کار دستگاه رخ می دهد را در نظر بگیرید. منطقی است که از عایق صوتی اضافی مراقبت کنید و به این فکر کنید که نویز اضافی چگونه روی اتاق های همسایه تأثیر می گذارد. نصب چیلر در نزدیکی اتاق نشیمن توصیه نمی شود.

اگر قصد دارید واحدهای دیگری را در نزدیکی چیلر نصب کنید، باید مراقب باشید که مکانیزم در معرض گرمای بیش از حد قرار نگیرد و مانعی برای گردش آزاد هوا وجود نداشته باشد. برای نصب چیلر در فضای باز از روکش مخصوصی استفاده می شود که دستگاه را از تاثیر عوامل جوی محافظت می کند. یک اواپراتور در داخل کیس قرار داده شده است، یک محل برای نصب کمپرسور در کنار و یک کندانسور در بالای آن تعبیه شده است. به همین ترتیب یونیت در پشت بام ساختمان نصب می شود. البته برای نصب داخلی به کیس نیازی نیست، اما اگر در این مورد از مدلی با خازن از راه دور استفاده شود، بخشی از کار نصب در خارج انجام می شود.

برای نصب چیلر بر روی پشت بام ساختمان، ممکن است تجهیزات ساختمانی خاصی مورد نیاز باشد، زیرا دستگاه دارای وزن فیزیکی زیادی است

هنگام مطالعه مستندات فنی، باید به مراحل نصب قاب زیر چیلر توجه شود. برای برخی از مدل های با کارایی بالا، از تکیه گاه های ارتعاشی خاصی استفاده می شود که نیازی به ثابت کردن اضافی با پیچ و مهره های لنگر ندارند. برای واحدهای جداگانه، تکمیل یک پایه جداگانه لازم نیست، کافی است قاب را به درستی نصب کنید و دستگاه را با پیچ ثابت کنید.

 

از کوپلینگ ها معمولا برای اتصال لوله ها به لوله های خنک کننده استفاده می شود، زیرا قطر این ارتباطات کم است. کولر تنها پس از نصب واحد بر روی پایه و پایه های لرزش به لوله ها متصل می شود. لازم نیست این مرحله را از قبل انجام دهید تا به ارتباط آسیب نرسانید.چیلر تراکمی  صنعتی چگونه کار می کند ؟

در یک چرخه ایده آل ، کندانسور به عنوان یک جزء دو برابر عمل می کندقبل از ایجاد هرگونه تراکم ، بخار فشار بالا ابتدا باید در حالت اشباع (گرم شدن بیش از حد) قرار گیردباید حرارت کافی از مبرد منتقل شود تا دمای آن به دمای اشباع کاهش یابددر این مرحله ، میعان می تواند شروع شوداز آنجا که انتقال حرارت از بخار مبرد به هوا (یا آب در صورت استفاده از کندانسور آب) ادامه می یابد ، کیفیت مبرد (٪ مبرد در حالت بخار) همچنان ادامه خواهد یافت ، تا زمانی که مبرد کاملاً در سیستم ایده آل متراکم گردد ، این در خروجی کندانسور رخ می دهددر دنیای واقعی ، برخی از subcooling ها در خروجی کندانسور پیش بینی می شود.

مبرد در حال حاضر در حالت مایع و در فشار و دمای بالا قرار داردقبل از تبدیل شدن به یک وسیله انتقال حرارت مفید ، باید یک تغییر دیگر متحمل شود(کاهش دما) این کار با کاهش فشار انجام می شودشما می توانید بر اساس فشار مبرد - مبرد را یک قانون حتمی واجباری  بدانیداگر فشار یک مایع اشباع کاهش یابد ، قانون حاکم بر وجود آن مستلزم آن است که در فشار جدید دمای اشباع را به عهده بگیرد.

بنابراین برای کاهش دما باید فشار را کاهش داد و نوعی محدودیت برای این امر لازم استاین محدودیت می تواند خود تنظیم کننده میزان مبرد باشد ، زیرا تغییرات بار سیستم تغییر می کنداین دقیقاً کاری است که شیر انبساط ترموستاتیک انجام می دهداین یک محدودیت قابل تنظیم است که باعث کاهش فشار مبرد مایع می شود ، اما در تلاش برای حفظ گرم شدن دائمی در خروجی تبخیر کننده ، تعدیل می شودشیر انبساط ترموستاتیک یک کنترل گرمای گرم است و فشار بخار ثابت نخواهد داشتاین تنها محدودیت لازم برای کاهش فشار تا حدی را فراهم می کند که با اندازه کمپرسور ، شیر انبساط ترموستاتیک ، بار اندازه ، تقاضای بار و شرایط سیستم تعیین می شوداگر دمای تبخیر کننده ثابت مورد نیاز باشد ، می توان با حفظ فشار متناسب با دمای اشباع مورد نیاز ، این کار را خیلی ساده انجام داداین کار با اضافه کردن یک دریچه تنظیم فشار تبخیر کننده به سیستم انجام می شود.

چرخه ایده آل ما افت فشار در شیر انبساط ترموستاتیک را تجربه کرده استاگر مخلوطی از بخار مایع و بخار وجود داشته باشد گرمای بیش از حد نمی تواند وجود داشته باشدبنابراین هر مکانی در سیستم که مبرد در دو حالت وجود دارد ، برای فشار آن در دمای اشباع قرار می گیرد.

مقداری از مبرد مایع برای جوشاندن به عنوان وسیله ای برای از بین بردن حرارت لازم برای دستیابی به این درجه حرارت پایین ، جوش می آیدیک فرآیند انتقال حرارت دیگر ، که دمای مایع کمتری را به همراه دارد مایعی که در فرآیند جوش تبخیر می شود ، افزایش کیفیت مبرد را توضیح می دهدهرچه اختلاف بین دمای مایع و دمای تبخیر کننده بیشتر باشد ، برای رسیدن به دمای اشباع جدید ، باید مایع بیشتری جوش بیاینداین منجر به کیفیت مبرد حتی بالاتر می شود.

قسمت آخر سفر مبرد به عنوان مخلوطی از مایع اشباع و بخار است که از طریق لوله تبخیر کننده عبور می کندهوای گرم در سراسر اواپراتور دمیده می شود ، جایی که محتوای گرمای آن به مبرد جوش منتقل می شوداین افزایش گرمای نهان به مبرد است و باعث افزایش دما نمی شود ، در حالی که تغییر حالت را تجربه می کنیددر چرخه ایده آل ، آخرین مولکول مایع اشباع در خروجی تبخیر کننده ، که به ورودی کمپرسور متصل است جوش می خورداز این رو بخار موجود در ورودی کمپرسور اشباع می شود

چرخه از این طریق ادامه می یابد تا زمانی که دمای فضای یخچال رضایت یابد و چرخه تجهیزات خاموش شود .جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چیلر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.