x تبلیغات
تجهیزات صنعتی

مخازن پلی اتیلن

 مخزن پلی اتیلن آب و مواد شیمیایی:

اگر قصد خرید مخزن پلی اتیلن برای منزل یا محل کار خود را دارید، نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید در مورد این نوع مخزن بدانید. مخازن پلی اتیلن در طیف وسیعی از اندازه ها، شکل ها و رنگ ها موجود هستند و می توانند برای اهداف مختلفی از ذخیره آب گرفته تا ذخیره سازی مواد شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند.

مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب و خرید مخزن پلی اتیلن در نظر داشته باشید:

مخزن آب پلی اتیلن. مخزن پلی اتیلن آب از چندین لایه با یک قالب با استفاده از فناوری آلمانی ساخته شده است که برای ترکیب استحکام، دوام و مشخصات بهداشتی پلی اتیلن توسعه یافته است. این دسته از مخازن غالبا ضد نشتی است و ما آن را در سایزهای مختلف در شرکت سازآب در اختیار شما قرار می دهیم.یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین محصولات ما است که گواهینامه های بسیاری را دریافت کرده است، کیفیتی که کارایی آن در استفاده و عملکرد موثر آن را در حفظ طولانی مدت آب بدون تغییر خواص طبیعی آن ثابت کرده است، زیرا مجموعه ای متمایز را در اختیار دارد. گواهینامه های معتبر توسط NSF و WARS، که به دلیل بهترین بودن در مورد پرطرفدارترین محصولات توسط همه، بهترین بودن در حفظ آب و ماندگاری دما به آنها کمک می کند تا مشکل کمبود آب را حل کنند، به ویژه ساکنان کلانشهرها از قبیل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و ... . مخازن اب پلی اتیلن با رنگ سفید روشن خود متمایز می شود که قادر به انعکاس پرتوهای خورشید است و بنابراین آب به دلیل تعامل با دماهای مختلف در معرض هیچ تغییری قرار نمی گیرد. رنگ سفید باعث افزایش طول عمر مخزن می شود و برای مدت طولانی دوام می آورد.

 ویژگی های مخزن آب پلی اتیلن:

ü     مخزن پلی اتیلن ذخیره سازی آب را می توان در پشت بام استفاده کرد.

ü     این دسته از مخازن در اندازه های مختلف بصورت افقی عمودی در دسترس می باشند.

ü     می توان از آن برای ذخیره آب، برخی مواد شیمیایی و برخی روغن ها استفاده کرد.

ü     مخزن آب پلی اتیلن در رنگ های مختلف قابل تولید است.

ü     دارای قابلیت ضد نشتی با درب محکم که از ورود گرد و غبار و حشرات جلوگیری می کند.

ü     بهترین نوع مواد اولیه (SABIC) که برای ذخیره آب مورد تایید است، توسط سازمان استاندارد و اندازه‌شناسی ایران و آسیا  استفاده می‌شود.

ü     امکان تحویل مخزن به هر نقطه از کشور با داشتن بزرگترین شبکه شعب و نمایندگان فروش.

ü     دارای نوک برنجی با روکش کروم داخلی

ü     دارای گواهینامه NSF

ü     مخزن آب پلی اتیلن با نشان کیفیت و دارای گواهینامه WARS

ü     گارانتی 10 ساله، به دلیل اطمینان ما در ساخت بسیار حرفه ای مواد با دوام بالا

ü     تابش مستقیم نور خورشید را بدون ترک خوردن یا ترک خوردن سطح خود تحمل می کند.

ü     ایده آل برای تامین آب و تامین آن به طبقات بالای کلیه تاسیسات عمومی و خصوصی به طور یکسان

ü     وجود آن ضروری است، زیرا در صورت قطع آب نجات دهنده شماست.

ü     متمایز با روکش مهر و موم شده برای حفظ کیفیت آب بدون وجود رسوب و ناخالصی های مضر و پلانکتون ها برای حفظ سلامت شما برای همیشه.

ü     عملی، عالی و بادوام  بدون اینکه تحت تاثیر آب و هوای اطراف قرار بگیرد.

ü     ما آن را با ابعاد ایده آل ارائه کردیم که فرآیند نصب را در کمترین فضایی که دارید بدون دردسر تسهیل می کند.

مخازن پلی اتیلن برای آب آشامیدنی، مواد شیمیایی یا سوخت:

ما مخازن پلی اتیلن را در ظرفیتهای 100 تا 10000 لیتری تولید می کنیم. این مخازن برای نگهداری سیالات زیر طراحی شده اند:

ü     آب (توصیه های ذخیره سازی زیر)

ü     محصولات غذایی

ü     سوخت

ü     مواد شیمیایی، از جمله مواد شیمیایی خورنده و تهاجمی

این مخازن پلیمری و پلاستیکی از پلی اتیلن با استحکام بالا و مقاوم در برابر سرما (از -40 درجه سانتیگراد تا +60 درجه سانتیگراد) ساخته شده اند. جنس محصولات بادوام و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است. استحکام مخازن پلی اتیلن توسط دنده های سفت کننده و شکل محصولات تضمین می شود.

مخازن پلی اتیلن دارای درپوش پیچی هستند. در سطح جانبی اکثر مخازن ذخیره، سوراخ های رزوه ای (رهن) به قطر 1/2 تا 2 اینچ وجود دارد. آنها می توانند در صورت نیاز استفاده شوند، در حالت اولیه آنها بسته هستند.

مخازن پلی اتیلن و  پلاستیکی همراه با پاسپورت هستند. این شرکت خدمات گارانتی برای مخازن پلاستیکی ارائه می دهد. شما می توانید یک مخزن پلی اتیلن ذخیره آب و سایر نیازها را با قیمت های مقرون به صرفه از ما خریداری کنید!

مزایای مخازن پلی اتیلن گروه صنعتی سازآب:

عملکرد طولانی مدت مخازن در هر شرایط آب و هوایی. مخازن آب زنگ نمی زند. خراب نمی شود.

یک مخزن پلی اتیلن همراه با پاسپورت و گواهی بهداشتی برای تماس با مواد غذایی است.

رنگ استاندارد محصولات آبی است، امکان خرید مخزن پلی اتیلن در رنگ های دیگر وجود دارد

مخازن پلی اتیلن عمودی:

شرکت سازآب مخازن پلی اتیلن عمودی را با حجم 100 تا 10000 لیتر تولید می کند.

این مدل از مخازن پلی اتیلن نه تنها برای مصارف صنعتی، بلکه برای مصارف خانگی نیز مناسب هستند. به دلیل وجود فرورفتگی های خاص، مخازن پلی اتیلن عمودی  به راحتی قابل حمل هستند.

مخازن پلی اتیلن افقی:

ما مخازن افقی پلی اتیلن را با حجم 150 تا 5000 لیتر تولید می کنیم. برخلاف درام های سری V عمودی، مرکز ثقل پایین درام های پلی اتیلن  افقی سری G پایداری کامل را تضمین می کند. می توانید مخازن  پلی اتیلن افقی را برای فاضلاب، آب و سایر نیازها را از اوکرخیم پلاست خریداری کنید.

مخازن پلی اتیلن مستطیلی:

ما مخازن مستطیلی پلی اتیلن از 100 تا 500 لیتر را تولید می کنیم. سری SG به طور ویژه برای راحتی انبارداری و حمل و نقل محصولات توسعه یافته است. یک فرورفتگی ویژه در پایین مخزن پلی اتیلن مستطیلی مطابق با قطر درب، امکان انباشتن پایدار محصولات را فراهم می کند. هنگام ذخیره و حمل تعداد زیادی کانتینر، هزینه های ذخیره سازی و حمل و نقل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و همچنین حفظ ارائه محصولات تضمین می شود.

مخازن پلی اتیلن تخت یا کتابی:

ما مخازن پلی اتیلن تخت از 1000 تا 2000 لیتر تولید می کنیم. این دسته از مخازن پلی اتیلن از طریق یک درگاه استاندارد جا می گیرند و فضای کمی را در اتاق اشغال می کنند. مخازن حمل و نقل نیز راحت هستند و سوراخ در وسط به شما امکان می دهد به راحتی مخزن را تعمیر کنید و یک دنده سفت کننده است.

مخزن آب پلی اتیلن:

ما مجموعه بزرگی از مخازن آب پلی اتیلن در اندازه ها و اشکال مختلف تولید می کنیم که می توان از آنها برای ذخیره مایعات در خانه یا کلبه های تابستانی یا برای حمل و نقل استفاده کرد. با توجه به مواد خاص (پلی اتیلن مرغوب مواد غذایی) که مخزن آب از آن ساخته شده است، مخزن پلاستیکی به طور ایده آل ساختار مایع آشامیدنی را برای مدت طولانی حفظ می کند. مصرف کنندگان می توانند مخزن ذخیره آب را با هر اندازه، حجم، شکل برای استفاده در مقاصد مختلف، به عنوان مثال، برای جمع آوری آب باران در خانه روستایی یا برای دوش گرفتن، و همچنین برای حمل و نقل و ذخیره مایعات انتخاب کنند. این دسته از مخازن مقاوم در برابر عوامل خارجی بوده و  پلی اتیلن درجه مواد غذایی تا دمای -30 / + 50 درجه سانتیگراد را تحمل می کند، بنابراین می توان آن را بدون ترس از آسیب دیدگی در خارج از منزل نگهداری کرد. مخزن آب تولید شده در شرکت ما دارای گواهینامه کیفیت و ایمنی برای سلامت انسان است.

مخازن پلی اتیلن کانتینری ویژه حمل و نقل:

حمل و نقل مایع نیاز به مخازن خاصی دارد که محیط مایع به خوبی در آنها ذخیره شده و در حین حمل و نقل حجم خود را از دست ندهد. شرکت ما مخازن کوچک (از 150 لیتر) و بزرگ (تا 5000 لیتر) را تولید می کند که در آنها می توانید به راحتی مواد مایع مختلفی را حمل کنید که نریزند و کیفیت مصرف خود را از دست ندهند. مخزن پلی اتیلن دارای اشکال، پارامترهای مختلف و همچنین افزایش منبع مقاومت در برابر محیط های تهاجمی داخلی و خارجی است، در برابر بسیاری از اسیدها و قلیاها مقاوم است، اما اگر به مخزنی برای ذخیره آب آشامیدنی، سایر محصولات مایع نیاز دارید، باید به کارشناسان ما نوع سیال ذخیره شونده را اعلام نمایید. ما مخزن مورد نیاز برای اهداف شما را انتخاب می کنیم، به شما توصیه می کنیم که کدام مخزن ذخیره سازی را بهتر خریداری کنید و در صورت لزوم، از تحویل کالا اطمینان حاصل می کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن پلی اتیلن به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

 

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

 

تصفیه آب اسمز معکوس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تفاوت بین اسمز مستقیم و اینکه در چه کاربردهایی می توان از آن برای تصفیه آب استفاده کرد.

در مرحله بعد، ما متداول ترین فرآیندهای غشایی را ذکر می کنیم:

میکروفیلتر (MF)

اولترافیلتراسیون (UF)

نانو فیلتراسیون (NF)

اسمز معکوس (RO)

الکترودیالیز (ED)

اولین فرآیند غشایی پرکاربرد برای تصفیه آب با پتانسیل الکتریکی فرایند الکترودیالیز  می باشد.

Electrodiasis  فرآیندی  است از غشاهای مبادله ای استفاده می کند که جداسازی مواد یونی در آب را با اعمال اختلاف پتانسیل انجام می دهد که نیروی محرکه آن فشار نیست ، بلکه بیشتر پتانسیل الکتریکی در نتیجه  غشاهای مورد استفاده الکترودیالیز دارای گروه هایی با بارهای مختلف به ویژه آنیونی و کاتیونی هستند . به این ترتیب در بسیاری از کشورها به عنوان جایگزینی برای جداسازی، تغلیظ و خالص سازی مواد استفاده می شود.

دومین فرآیند غشایی، گرادیان فشار است.

تکنیک جداسازی غشایی میکروفیلتراسیون چیست؟

اصل میکروفیلتراسیون فرآیند جداسازی فیزیکی است که در اندازه منافذ یک غشاء میزان مواد جامد محلول ، کدورت و میکروارگانیسم‌ها تعیین می‌کند. مواد بزرگتر از منافذ غشا کاملاً حفظ می شوند.

غشاهای میکروفیلتراسیون چگونه هستند؟

به طور خاص،  غشاهای میکروفیلتراسیون  دارای اندازه منافذی هستند که امکان جداسازی اندازه های مختلف ذرات (جامدات ریز، ذرات ریز، کلوئید، جلبک ها و میکروارگانیسم ها در صورت  وجود باکتری ها ) را فراهم می کند.

غشاهای میکروفیلتراسیون برای چه مواردی استفاده می شوند؟

میکروفیلتراسیون یا اسمز معکوس برای استریل کردن سرد مواد غذایی مایع و داروها، برای کاهش میکروارگانیسم‌های موجود در آب  و به عنوان یک پیش تصفیه آب برای افیلوسترموزیس استفاده می‌شود.

فرآیند غشای گرادیان فشار :

اولترافیلتراسیون  (UF) یک  فرآیند   جداسازی منافذ  غشایی،در فناوری  تصفیه آب است که شامل جداسازی ذرات یا جامدات محلول از طریق  غشای نیمه تراوا است.

غشا و  اولترافیلتراسیون  عموماً  غشاهای متخلخل هستند. بر اساس وزن مولکولی که معادل وزن مولکولی کوچک‌ترین مولکولی است که منافذ او می‌توانند در 90% نگه دارند و  از 1000 تا 500000 تا 500000 تا 500000 متغیر است . از طرف دیگر، اندازه منافذی که امکان جداسازی اندازه ذرات با ماهیت متفاوت از غشاهای اولترافیلتراسیون را فراهم می کند، معمولاً بین 0.04 و 0.1 میکرومتر است.

غشاهای اولترافیلتراسیون برای چه مواردی استفاده می شوند؟

از سوی دیگر، اولترافیلتراسیون برای حذف مواد آلی، در حذف تری هالومتان ها از آب، در تصفیه فاضلاب و در صنعت نساجی استفاده می شود.

تفاوت بین اصل غشایی برای میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون تصفیه آب:

تفاوت اصلی بین غشاهای میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون اندازه منافذ است. از یک طرف، میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون داریم که امکان  جداسازی مکانیکی جامدات معلق یا محلول را با استفاده از غربال فراهم می کند. تفاوت اصلی  بین این دو فرآیند اندازه منافذ غشا است. ، که تعیین می کند کدام املاح را می توان در فرآیند فیلتراسیون حذف کرد. مواد بزرگتر از منافذ غشا به طور کامل حفظ می شوند و حتی برخی از مواد کوچکتر از منافذ ممکن است بسته به گزینش پذیری غشاء تا حدی یا کاملاً حفظ شوند. علاوه بر تأثیر اندازه منافذ،  توزیع آنها در ساختار غشا نیز در هر دو فرآیند مهم است .  میکروفیلتراسیون قادر به جداسازی ذرات کوچک و ماکرومولکول های اولترافیلتراسیون است. علاوه بر این بهره وری هر دو فرآیند بالا است، اگرچه نفوذپذیری در غشاهای میکروفیلتراسیون بیشتر است و فشارهای کاری این فرآیند نیز کمترین است، اولترافیلتراسیون نیز با تفاوت فشار نسبتاً پایین مورد نیاز مشخص می شود، زیرا تقریباً هیچ وجود ندارد.

فرآیندهای غشایی نانو فیلتراسیون چیست؟

غشای  نانو فیلتر  شده ساختار ریز متخلخل دارند و می توانند ذرات با اندازه 0.1 نانومتر تا 0.001 میکرومتر را در خود نگه دارند، که به اکثر مولکول ها اجازه می دهد تا از آب جدا شوند، اگرچه در غشایی جزیی مولکول هایی وجود دارند که وزن مولکولی کمتری دارند.  نانوفیلتراسیون یک فرآیند میانی بین اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون  می باشد که به سطح غشاء اجازه جدایی با فشار کاربردی را می دهد.

غشاهای  نانوفیلتراسیون از  نظر ساختار ریز متخلخل هستند و می توانند ذرات با اندازه 0.1nm-0.001μm را در خود نگه دارند و به اکثر مولکول ها اجازه می دهد تا از آب جدا شوند، اگرچه آنهایی که وزن مولکولی کمتری دارند. بنابراین این فرآیند  امکان جداسازی مواد آلی (پروتئین ها، قندها)، میکروارگانیسم ها و برخی نمک های چند ظرفیتی را فراهم می کند.

علاوه بر این، در این فرآیند،  جداسازی مواد به روش ترکیبی هم توسط اندازه منافذ و هم توسط مکانیسم‌های انحلال- انتشار انجام می‌شود.  که فرآیند اسمز معکوس را مشخص می کند.

غشای نانوفیلتراسیون برای چه مواردی استفاده می شود؟

نانوفیلتراسیون برای  حذف فلزات سنگین از فاضلاب، برای رفع آلودگی فاضلاب، برای حذف نیترات ها، برای حذف رنگ و همچنین به عنوان یک پیش تصفیه قبل از اسمز معکوس استفاده می شود.

فرآیندهای فناوری غشایی برای تصفیه آب اسمز معکوس:

این فرآیند غشایی  تقریباً تمام ذرات کوچکتر و مولکول های نمک از جمله نمک های تک ظرفیتی را حفظ می کند ، در حالی که مولکول های آب می توانند آزادانه از غشاء عبور کنند.

ویژگی اصلی این فرآیند این است که با غشاهای اسمز معکوس، دفع مواد محلول از طریق فیلتراسیون اتفاق نمی‌افتد، بلکه از طریق فیلتراسیون انجام می‌شود.  مکانیسم انتقال مشخصه  انحلال- انتشار در سراسر غشاء در حال انجام است. این بدان معنی است که فرآیند جداسازی به دلیل  حلالیت و انتشار متفاوت در غشاء  اجزای مختلف محلول آبی است و بنابراین یک  فرآیند فیزیکی و شیمیایی است ، زیرا فعل و انفعالاتی که بین مولکول‌های آب، غشاء و مواد وجود دارد. حلال ها مسئول جداسازی هستند.

ویژگی های غشاء برای تصفیه آب اسمز معکوس:

غشاهای RO آبدوست هستند بنابراین مولکول های آب به راحتی جذب می شوند و از طریق انتشار از طریق ساختار پلیمری غشا منتقل می شوند. بنابراین،  اجزای تشکیل دهنده تراوا، یعنی آنهایی که موفق به عبور از غشا می شوند ، باید  قرابت خاصی با ماده غشایی داشته باشند،  زیرا عامل تعیین کننده ای است تا  در ساختار آن توزیع شود و سپس در آن پخش شود.  بنابراین، در اسمز معکوس،  ماده غشایی بسیار مهمتر  از فرآیندهای میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون است. حتی  غشاهای اسمز معکوس متراکم و غیر متخلخل هستند، مقداری  نفوذپذیری کمتری دارند ،  باید در  مقادیر فشار بالاتری کار کنند که امکان غلبه بر فشار اسمزی را برای دستیابی به یک جریان منطقی سیال از فاز متمرکز تا نافذ داشته باشد. اسمز معکوس در حال حاضر پرکاربردترین روش برای نمک زدایی آب است.

از آنجایی که امکان حذف نمک ها و همچنین ترکیبات آلی با وزن مولکولی کم را فراهم می کند و  امکان تولید آب آشامیدنی با کیفیت بالا را فراهم می کند.

تصفیه آب اسمز معکوس چیست؟

اسموز یک کلمه با ریشه یونانی به معنای "عمل پیشران" است. اسمز به عنوان یک انتشار غیرفعال تعریف می شود که با عبور آب، حلال، از یک غشای نیمه تراوا، از رقیق ترین محلول تا غلیظ ترین آن مشخص می شود. به معنای فشار اسمزی است و منظور ما از فشار اسمزی چیزی است که برای متوقف کردن جریان آب از طریق غشای نیمه تراوا ضروری است.

ü      اسمز و انتشار چیست؟

ü      اسمز و دیفیوژن چیست؟

اسمز و انتشار چیست؟

شامل حرکت ذرات از ناحیه ای با غلظت بالا به ناحیه ای با غلظت کم است. اسمز  نوع خاصی  از  انتقال است.  اسمز انتقال  ذرات آب از طریق غشاء است.

تصفیه آب به روش اسمز:

La  osmosis  یک سیستم تصفیه آب است که  تمام آلاینده های  موجود در آب را حذف می کند و طعمی خنثی و کیفیتی استثنایی برای مصرف باقی می گذارد. علاوه بر این، آب تصفیه شده با این نوع سیستم دارای حداقل میزان میکروارگانیسم است.

تفاوت بین تصفیه آب اسمز معکوس و اسمز مستقیم:

تصفیه آب اسمز (O) و اسمز معکوس (RO) دو پدیده ای هستند که به طور طبیعی در موجودات زنده رخ می دهند.

به عنوان مثال، با استفاده از اسمز، سلول‌های ارگانیسم ما که توسط یک غشای نیمه تراوا احاطه شده‌اند، اجازه عبور مواد مغذی به داخل و خارج سلول را می‌دهند، بنابراین هم شامل مواد مغذی لازم برای متابولیسم سلولی می‌شوند و هم مواد زاید که از بدن خارج می گردد.

انواع اسمز:

این پدیده فیزیکی وشیمیایی را می توان به دو نوع یا شکل اسمز مستقیم و معکوس طبقه بندی کرد که از نظر منشاء و عملکرد بسیار متفاوت هستند.

اسمز معکوس برای تصفیه آب چیست؟

اسمز معکوس برای تصفیه آب یک فرآیند معکوس از جمله پدیده های طبیعی است که به طور مصنوعی توسط انسان و طلا تولید می شود تا آب را از کناری با کمترین غلظت عبور دهد. تصفیه آب اسمز معکوس یک فناوری تصفیه آب است که از یک غشای نیمه تراوا برای حذف یون ها، مولکول ها و ذرات ریزتر استفاده می کند. غشای اسمز معکوس مانند غشای سلول ها است و برای حذف یون ها، مولکول ها و ذرات بزرگتر در آب یا انواع دیگر حلال ها عمل می کند. بنابراین، اسمز معکوس برای تصفیه آب یک فرآیند تصفیه آب پیچیده است که مدتی است در کارخانه های صنعتی استفاده می شود. این فناوری تصفیه از یک غشای نیمه تراوا برای حذف یون ها، مولکول ها و ذرات بزرگتر از آب آشامیدنی استفاده می کند. مخلص کلام اینکه برای رسیدن به اسمز معکوس، فشاری برای غلبه بر فشار اسمزی اعمال می شود.

اسمز رو به جلو چیست؟

اسمز مستقیم یک فرآیند طبیعی است که در آن نیازی به اعمال فشار زیاد نیست، بنابراین هزینه انرژی مورد انتظار کمتر از آب دیونیزه شده با ارتوموز است و به دلیل کاربرد آن در تصفیه فاضلاب، نمک زدایی آب و تصفیه آب قابل توجه است.

بر خلاف تصفیه آب اسمز معکوس، اسمز مستقیم بازیابی محصول بالاتری دارد و به فشار هیدرولیک کمتری نیاز دارد.

به عنوان مثال، سیستم‌های اسمز جلویی از گرادیان و فشار اسمزی استفاده می‌کنند تا آب را در یک غشای نیمه تراوا از یک املاح به سومین املاح بسیار غلیظ پخش کند. از طریق این فرآیند، محلول استخراج‌کننده رقیق می‌شود و در نتیجه فشار اسمزی آن کاهش می‌یابد تا با ماده غذایی برابر شود.

پایه اسمز معکوس

به طور کلی، این پایه اولیه آب تصفیه شده با اسمز معکوس است، که یک  فناوری بالغ است  که در حال حاضر با کمترین هزینه انرژی به ازای هر متر مکعب آب نمک زدایی می شود و برای عملکرد آن فقط به  برق نیاز  دارد.

چه پدیده ای در سیستم اسمز رخ می دهد؟

پدیدیه  اسمز  زمانی رخ می دهد دو محلول با غلظت مختلف توسط یک غشاء نیمه تراوا هم جدا می شوند و حلال از مایع با غلظت کمتر به به محلول با غلظت بالاتر از طریق پخش می شود تا غلظت غلظت ها . این پدیده  طور خود به خود و بدون انرژی  رخ می دهد و بنابراین پدیده  انتشار غیرفعال است. به عبارت ، اگر برای مثال دو محلول آب نمک داشته باشیم که یک غشای نیمه تراوا از هم جدا اند اند (یعنی غشایی که فقط اجازه عبور آب را را می می دهد). آب با غلظت کمتر به محلول غلظت بالاتر  بدون نیاز به تامین به لطف پدیده اسمز حرکت می کند. محیط های آبی ممکن است دارای غلظت های متفاوتی از یک یا چند محلول باشند.

اسمز معکوس چگونه با توجه به مواد محیط آب کار می کند؟

هیپوتونیک : به محلولی می شود که در آن املاح در مقایسه با داخل سلول غلظت کمتری دارند.

ایزوتونیک:  محلول متعادلی است که در آن غلظت املاح در محیط خارجی و داخلی برابر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با اسمز معکوس یا هان اب شیرین کن صنعتی به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

چیلر چیست؟

 چیلر کندانسور از راه دور

چیلرکندانسور از راه دور به اندازه چیلر مونوبلوک کارآمد نیستند، اما به شما اجازه می دهند از فضای کمتری برای نصب دستگاه در داخل خانه استفاده کنید.

بخش مهمی از چنین دستگاهی پمپی است که مبرد را به گردش در می آورد. هر چه این پمپ عملکرد بالاتری داشته باشد، فاصله آن از کولر و فن بیشتر است. این راحت است زیرا تعداد گزینه ها را هنگام انتخاب مکان مناسب برای چیلر افزایش می دهد.

اغلب، چیلر بر روی پشت بام ساختمان قرار می گیرد، در صورت تمایل، می توان آن را در یک اتاق مخصوص قرار داد. این به شما امکان می دهد تا ظاهر نمای موجود ساختمان را به طور کامل حفظ کنید. سیستم های تقسیم تقریبا هرگز چنین فرصتی را ارائه نمی دهند.چیلرها بر اساس ویژگی های مختلف طبقه بندی می شوند:

بر اساس نوع چرخه تبرید چیلرها به دو دسته چیلر جذبی و فشرده سازی بخار.

بر اساس نوع طراحی به عنوان یک سیستم کندانسور مونوبلوک یا از راه دور.

با توجه به نوع خنک کننده کندانسور که می تواند چیلر هوا خنک یا چیلرآب  خنک باشد.

با توجه به طرح اتصال به دو دسته چیلر با وجود یا عدم وجود پمپ حرارتی.

چیلرهای دارای پمپ حرارتی در ساخت آنها نه تنها برای تهویه مطبوع در یک اتاق، بلکه برای گرم کردن آن نیز مناسب هستند. آنها برای استفاده در طول سال طراحی شده اند.

چگونه چیلر مناسب را انتخاب کنیم؟

برای نیازهای یک خانه بزرگ، کارشناسان استفاده از چیلر آب خنک را توصیه می کنند. چنین دستگاه هایی به ترتیب طراحی ساده تری نسبت به همتایان با هوا خنک دارند و ارزان تر هستند. طراحی چیلر هوا خنک شامل یک فن (محوری یا گریز از مرکز) برای هواگیری از اتاقی است که دستگاه در آن نصب شده است.

چیلر برای گرمایش:

برخی از مدل های چیلر را می توان نه تنها برای تهویه مطبوع، بلکه برای گرمایش فضاهای مسکونی در زمستان نیز استفاده کرد.

برای خنک کردن کندانسور با آب، می توانید از منابع آب محلی استفاده کنید: رودخانه ها، دریاچه ها، چاه های آتسیان و غیره. اگر به دلایلی دسترسی به چنین منابعی وجود نداشته باشد، یک جایگزین استفاده می شود: خنک کننده اتیلن یا پروپیلن گلیکول.

این مدل چیلرها برای استفاده در فصل سرد، زمانی که آب معمولی به سادگی یخ می زند، ایده آل هستند. انتخاب بین یک خنک کننده به شکل یک بلوک، زمانی که کمپرسور، اواپراتور و کندانسور هر دو در یک کیس مشترک قرار دارند و گزینه زمانی که کندانسور جداگانه نصب می شود چندان واضح نیست. نصب چیلر مونوبلاک آسان تر است، علاوه بر این، عملکرد واحدهای این نوع می تواند بسیار بالا باشد.

مشخصات خنک کننده مونوبلاگ:

برای انتخاب یک مدل چیلر مناسب، باید عملکرد آن را ارزیابی کنید و آن را با تعداد فن هایی که دستگاه روی آنها کار می کند مرتبط کنید.

چیلرهای دارای کندانسور از راه دور در مکان های مختلفی نصب می شوند: خود چیلر در اتاق تاسیسات داخل ساختمان (حتی در زیرزمین) و کندانسور در خارج است. برای اتصال این دو بلوک معمولاً از لوله هایی استفاده می شود که فریون در آنها گردش می کند. این افزایش پیچیدگی نصب سیستم و همچنین هزینه های اضافی مواد برای نصب را توضیح می دهد.

اما برای نصب چیلر با کندانسور از راه دور، فضای داخلی کمتری استفاده می شود و چنین صرفه جویی ممکن است ضروری باشد. هنگام انتخاب دستگاه مناسب باید ویژگی های اضافی که دستگاه به آن مجهز است را نیز در نظر بگیرید.

اضافات محبوب و مفید چیلر عبارتند از:

1-کنترل و تنظیم تعادل آب در سیستم

2-تصفیه آب از ناخالصی های ناخواسته

3-پر کردن خودکار مخازن

4-نظارت و تصحیح فشار داخلی در سیستم و غیره

در نهایت، ارزیابی ظرفیت خنک کننده چیلر ضروری است، یعنی توانایی آن در انتخاب انرژی حرارتی از سیال کار. شاخص های کمی خاص معمولاً در برگه اطلاعات فنی چیلر نشان داده می شوند. ظرفیت سرمایش هر سیستم فن خنک کننده خاص به طور جداگانه محاسبه می شود. در این حالت نشانگرهای دمای حداکثر و حداقل، توان چیلر، ظرفیت پمپ، طول لوله و ... در نظر گرفته می شود. اینها فقط توصیه های کلی برای انتخاب چیلرها هستند. در هر مورد، باید با یک متخصص با تجربه مشورت کنید که می تواند تفاوت های ظریف مختلف را در نظر بگیرد و به شما در انتخاب درست کمک کند.

ویژگی های نصب چنین چیلرهایی:

فقط یک متخصص با تجربه می تواند در نصب چیلر صرفه جویی کند. تمام دارندگان دیگر این دستگاه باید هزینه خدمات نصاب های حرفه ای را بپردازند، زیرا در این مورد هر اشتباهی می تواند منجر به خسارات جانی و مالی شود.

نصب چیلر:

چیلر از عناصر ساختاری بسیاری تشکیل شده است. مدل صنعتی به بهترین وجه با کمک متخصصان مجرب نصب و راه اندازی می شود. پس از آن، مستقیماً به نصب ادامه دهید. برای چیلر باید سکوی پشتیبانی را انتخاب کنید که بتواند وزن این دستگاه را تحمل کند. یک قاب بر روی سایت نصب شده است که موقعیت آن با استفاده از یک سطح به دقت بررسی می شود. در صورتی که سایتی با مشخصات لازم وجود نداشته باشد، باید محل مناسب نصب را بتن ریزی کرده و بر روی آن قاب نصب کنید. در این حالت باید اثر ارتعاشی که در حین کار چیلر ایجاد می شود در نظر گرفت. سکو و قاب باید طوری نصب شود که ارتعاشات به سایر سازه های ساختمان منتقل نشود. سایر عناصر سیستم نیز می توانند تأثیر بگذارند: لوله ها، کانال ها، یک ماژول هیدرولیک و غیره.

چیلر بر روی یک قاب مخصوص نصب می شود و لازم است اقدامات لازم برای محافظت از اجسام اطراف دستگاه در برابر لرزش انجام شود.

اگر نصب چیلر در اتاق تاسیسات داخل ساختمان برنامه ریزی شده باشد، باید فونداسیونی ساخته شود که از کف بالاتر می رود. این باعث کاهش اینرسی کلی سیستم، کاهش اثر ارتعاش، بهبود توزیع جرم واحد می شود. خود چیلر بر روی پایه های فنری یا لاستیکی مخصوص نصب می شود تا اثر لرزش را کاهش دهد. زیر این تکیه گاه ها لایه دیگری از لاستیک قرار دهید، سپس ساختار را با پیچ و مهره های لنگر ثابت کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد محل نصب چیلر، به یاد داشته باشید که باید فضای خالی در اطراف دستگاه وجود داشته باشد.

نصب چیلر در فضای بیرون:

برای نصب چیلر در خیابان یا پشت بام ساختمان، از محفظه مخصوص برای محافظت از دستگاه در برابر شرایط جوی استفاده کنید.

دسترسی به مکانیسم های نگهداری را فراهم می کند. علاوه بر این، هوا باید آزادانه در اطراف دستگاه گردش کند تا خنک کننده خازن ها بهبود یابد. اگر چیلر در خارج از ساختمان نصب شده باشد، باید از آلودگی هایی مانند برگ های ریخته شده محافظت شود. اگر زباله وارد مبدل حرارتی شود، منجر به عملکرد نادرست سیستم و آسیب جدی به تجهیزات می شود. تماس چیلر با اجسام خارجی یا وسایل ارتباطی مجاز نیست، زیرا ممکن است لرزش به آنها منتقل شود. نکته مهم دیگر هنگام نصب چیلر در بیرون جهت باد است. هنگام نصب در داخل ساختمان، لازم است تاثیر نویز که در حین کار دستگاه رخ می دهد را در نظر بگیرید. منطقی است که از عایق صوتی اضافی مراقبت کنید و به این فکر کنید که نویز اضافی چگونه روی اتاق های همسایه تأثیر می گذارد. نصب چیلر در نزدیکی اتاق نشیمن توصیه نمی شود.

اگر قصد دارید واحدهای دیگری را در نزدیکی چیلر نصب کنید، باید مراقب باشید که مکانیزم در معرض گرمای بیش از حد قرار نگیرد و مانعی برای گردش آزاد هوا وجود نداشته باشد. برای نصب چیلر در فضای باز از روکش مخصوصی استفاده می شود که دستگاه را از تاثیر عوامل جوی محافظت می کند. یک اواپراتور در داخل کیس قرار داده شده است، یک محل برای نصب کمپرسور در کنار و یک کندانسور در بالای آن تعبیه شده است. به همین ترتیب یونیت در پشت بام ساختمان نصب می شود. البته برای نصب داخلی به کیس نیازی نیست، اما اگر در این مورد از مدلی با خازن از راه دور استفاده شود، بخشی از کار نصب در خارج انجام می شود.

برای نصب چیلر بر روی پشت بام ساختمان، ممکن است تجهیزات ساختمانی خاصی مورد نیاز باشد، زیرا دستگاه دارای وزن فیزیکی زیادی است

هنگام مطالعه مستندات فنی، باید به مراحل نصب قاب زیر چیلر توجه شود. برای برخی از مدل های با کارایی بالا، از تکیه گاه های ارتعاشی خاصی استفاده می شود که نیازی به ثابت کردن اضافی با پیچ و مهره های لنگر ندارند. برای واحدهای جداگانه، تکمیل یک پایه جداگانه لازم نیست، کافی است قاب را به درستی نصب کنید و دستگاه را با پیچ ثابت کنید.

 

از کوپلینگ ها معمولا برای اتصال لوله ها به لوله های خنک کننده استفاده می شود، زیرا قطر این ارتباطات کم است. کولر تنها پس از نصب واحد بر روی پایه و پایه های لرزش به لوله ها متصل می شود. لازم نیست این مرحله را از قبل انجام دهید تا به ارتباط آسیب نرسانید.چیلر تراکمی  صنعتی چگونه کار می کند ؟

در یک چرخه ایده آل ، کندانسور به عنوان یک جزء دو برابر عمل می کندقبل از ایجاد هرگونه تراکم ، بخار فشار بالا ابتدا باید در حالت اشباع (گرم شدن بیش از حد) قرار گیردباید حرارت کافی از مبرد منتقل شود تا دمای آن به دمای اشباع کاهش یابددر این مرحله ، میعان می تواند شروع شوداز آنجا که انتقال حرارت از بخار مبرد به هوا (یا آب در صورت استفاده از کندانسور آب) ادامه می یابد ، کیفیت مبرد (٪ مبرد در حالت بخار) همچنان ادامه خواهد یافت ، تا زمانی که مبرد کاملاً در سیستم ایده آل متراکم گردد ، این در خروجی کندانسور رخ می دهددر دنیای واقعی ، برخی از subcooling ها در خروجی کندانسور پیش بینی می شود.

مبرد در حال حاضر در حالت مایع و در فشار و دمای بالا قرار داردقبل از تبدیل شدن به یک وسیله انتقال حرارت مفید ، باید یک تغییر دیگر متحمل شود(کاهش دما) این کار با کاهش فشار انجام می شودشما می توانید بر اساس فشار مبرد - مبرد را یک قانون حتمی واجباری  بدانیداگر فشار یک مایع اشباع کاهش یابد ، قانون حاکم بر وجود آن مستلزم آن است که در فشار جدید دمای اشباع را به عهده بگیرد.

بنابراین برای کاهش دما باید فشار را کاهش داد و نوعی محدودیت برای این امر لازم استاین محدودیت می تواند خود تنظیم کننده میزان مبرد باشد ، زیرا تغییرات بار سیستم تغییر می کنداین دقیقاً کاری است که شیر انبساط ترموستاتیک انجام می دهداین یک محدودیت قابل تنظیم است که باعث کاهش فشار مبرد مایع می شود ، اما در تلاش برای حفظ گرم شدن دائمی در خروجی تبخیر کننده ، تعدیل می شودشیر انبساط ترموستاتیک یک کنترل گرمای گرم است و فشار بخار ثابت نخواهد داشتاین تنها محدودیت لازم برای کاهش فشار تا حدی را فراهم می کند که با اندازه کمپرسور ، شیر انبساط ترموستاتیک ، بار اندازه ، تقاضای بار و شرایط سیستم تعیین می شوداگر دمای تبخیر کننده ثابت مورد نیاز باشد ، می توان با حفظ فشار متناسب با دمای اشباع مورد نیاز ، این کار را خیلی ساده انجام داداین کار با اضافه کردن یک دریچه تنظیم فشار تبخیر کننده به سیستم انجام می شود.

چرخه ایده آل ما افت فشار در شیر انبساط ترموستاتیک را تجربه کرده استاگر مخلوطی از بخار مایع و بخار وجود داشته باشد گرمای بیش از حد نمی تواند وجود داشته باشدبنابراین هر مکانی در سیستم که مبرد در دو حالت وجود دارد ، برای فشار آن در دمای اشباع قرار می گیرد.

مقداری از مبرد مایع برای جوشاندن به عنوان وسیله ای برای از بین بردن حرارت لازم برای دستیابی به این درجه حرارت پایین ، جوش می آیدیک فرآیند انتقال حرارت دیگر ، که دمای مایع کمتری را به همراه دارد مایعی که در فرآیند جوش تبخیر می شود ، افزایش کیفیت مبرد را توضیح می دهدهرچه اختلاف بین دمای مایع و دمای تبخیر کننده بیشتر باشد ، برای رسیدن به دمای اشباع جدید ، باید مایع بیشتری جوش بیاینداین منجر به کیفیت مبرد حتی بالاتر می شود.

قسمت آخر سفر مبرد به عنوان مخلوطی از مایع اشباع و بخار است که از طریق لوله تبخیر کننده عبور می کندهوای گرم در سراسر اواپراتور دمیده می شود ، جایی که محتوای گرمای آن به مبرد جوش منتقل می شوداین افزایش گرمای نهان به مبرد است و باعث افزایش دما نمی شود ، در حالی که تغییر حالت را تجربه می کنیددر چرخه ایده آل ، آخرین مولکول مایع اشباع در خروجی تبخیر کننده ، که به ورودی کمپرسور متصل است جوش می خورداز این رو بخار موجود در ورودی کمپرسور اشباع می شود

چرخه از این طریق ادامه می یابد تا زمانی که دمای فضای یخچال رضایت یابد و چرخه تجهیزات خاموش شود .جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چیلر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

مخزن استیل

 کاربرد مخزن آب از جنس استنلس استیل

مخزن استیل ساخته شده از ورق استنلس استیل ضد زنگ می باشد که در کاربری های صنعتی بیشتر مورد توجه می باشد. یکی از کاربردهای مخزن استیل ، نگهداری و ذخیره سازی آب می باشد.

1 -  استفاده از مخزن استیل جهت دستگاه تصفیه آب صنعتی با مدیا چند لایه.

2- استفاده از مخزن استیل بعنوان سختی گیر آب .

3- سیستم فیلتر متمرکز برای ساختمان های بلندمرتبه و ساختمان های تجاری مانند املاک مسکونی، ساختمان های بلند، هتل ها و شهرها.

4- مخزن استیل آبزی پروری، پرورش ماهی و سیستم های تصفیه جوجه کشی.

5- بسیاری دیگر از برنامه های تصفیه آب.

کاربرد مخزن آب استیل :

1). ذخیره سازی و تنظیم تامین آب باران و تامین آب ساختمان؛

2). ذخیره آب باران؛

3). پساب / محلول اسید و قلیایی و ذخیره سازی؛

4) بیمارستان ها، ساختمان ها، محل های ساختمانی، مدارس و سایر مکان ها.

5). ذخیره موقت آب برای توسعه سیستم گرمایش، مخزن میعانات گازی و ساخت و ساز، بررسی زمین شناسی، صنعت، پروژه های دفاع ملی و غیره.

معرفی مخزن استیل آب :

مخزن آب استیل نوع جدید مخزن آب که ساخت و تولید آنها هیچ تاثیری در طراحی ندارد. دستگاه جوش ضروری نیست، سطح داغ است. از نظر ظاهری پایدار است، در دو مرحله از آلودگی کیفیت آب جلوگیری می کند و برای سلامتی انسان مفید است.

این محصول از ورق استیل Q235 استفاده می کند که به صفحه استاندارد 1000*1000 و 1000*500 متصل می شود.در هنگام نصب بین گیره صفحه استاندارد از واشر لاستیکی و براکت های پررنگ استفاده کنید.

این محصول برای ذخیره سازی آب ساختمانی، مخزن تنظیم، مخزن آب بادی سیستم گرمایش، مخزن میعانات و ساخت و ساز ساختمان، اکتشافات زمین شناسی، صنعت، پروژه های آبفا، دفاع و غیره مناسب است.

این حجم مخزن آب دارای 24 نوع مشخصات است، برای طراحی انتخاب کنید. مهندس همچنین می تواند مخزن آب را با توجه به طول، عرض، ارتفاع و مجموعه کاربری شما طراحی کند. لوله ورودی، لوله خروجی، اندازه سرریز و موقعیت مخزن آب به طراحی بستگی دارد. مخزن آب باید حداقل 700 میلی متر کانال داشته باشد، کف و پوشش آن باید حداقل 600 میلی متر باشد. پس از نصب، قسمت پایین و بین اتصالات صفحه زیرین باید روی تکیه گاه باشد.

مخزن استیل بافر :

مخزن استیل بافر مخزنی است که بخشی از یک خط فرآیند است که در آن محتوا در طی یک توقف و ماند برنامه ریزی شده در فرآیند ذخیره می شود. گروه صنعتی سازآب مخازن استیل بافر با کیفیت بالا را مطابق با مشخصات مشتری تولید و تحویل می دهد. ما بر حرفه ای بودن خود در عرصه تولید انواع مخازن استیل تأکید می کنیم و بنابراین درک می کنیم که کیفیت طراح اولیه در زنجیره تولید در کیفیت محصول نهایی بسیار مهم است و بعنوان یک ضمانت برای شماست. از مخازن بافر در موارد زیر استفاده می گردد :

تامین آب

صنایع لبنی

صنایع غذایی

صنایع دارویی و شیمیایی

مخازن استیل تحت فشار :

می توان آنها را به عنوان انبارها و مخازنی تعریف کرد که سیالات را تحت فشارهای داخلی و خارجی حمل و یا ذخیره می کنند و به خواص آب بندی بالایی نیاز دارند. در مخازن تحت فشار معمولاً فشار داخلی به جز در موارد خاص بیشتر از فشار خارجی است. حجم‌های کروی، استوانه‌ای یا مخروطی که برای تولید، انتقال یا ذخیره مایعات و گازها در فشارهای بالاتر استفاده می‌شوند، مربوط به جو هستند.

مخازن استیل تحت فشار باید در فواصل زمانی معین بازرسی شوند تا وظایف خود را ایمن انجام دهند. به همین دلیل مخازن استیل تحت فشار باید مطابق با استانداردهای موجود طراحی، ساخته و بررسی شوند. در کشور ما کنترل و بازرسی مخازن تحت فشار توسط موسسات مربوطه انجام و نظارت می شود.

طبقه بندی مخازن استیل تحت فشار :

طبقه بندی مخازن استیل تحت فشار بر اساس پارامترهای مختلفی مانند ساختار، عملکرد و هندسه امکان پذیر است.

عملکرد: مخزن ذخیره سازی فرآیندی ، مخازن مبدل.

هندسه: استوانه ای. کروی. مخروطی. افقی عمودی.

ساخت: دیوار سیمی، خالکوبی بسیار نازک ( فرورفتگی شبیه به ظروف مسی ) است.

خدمات: کرونیک، بخار، شعله خطرناک / محصول بدون شعله.

مخازن استیل تحت فشار را می توان به طور جداگانه به مخازن تحت فشار دیواره نازک و مخازن تحت فشار دیواره ضخیم جدا از طبقه بندی بالا طبقه بندی کرد. در اینجا مخازن تحت فشار با نسبت دیواره به قطر کمتر از 1:10 را مخازن تحت فشار دیواره نازک و مخازن تحت فشار بیشتر از 1:10 را مخازن تحت فشار دیواره ضخیم می نامند.

انواع مخازن استیل تحت فشار :

انواع مخازن تحت فشار ساخته شده بسته به مناطق مورد استفاده به شرح زیر است:

بویلر بخار

کمپرسورها،

مخازن هوا

مخازن LPG

مدارهای سیال هیدرولیک

مخازن گاز صنعتی

واحدهای خنک کننده،

مدارهای سیال پنوماتیک،

سیلندرهای گاز،

مخازن تبرید،

اتوکلاوها (ظروف مقاوم در برابر فشار داخلی) و غیره.

مواد مورد استفاده در ساخت مخازن تحت فشار :

معیارهای مورد استفاده در انتخاب مواد در مخازن تحت فشار بسته به شرایط محیطی که مواد در آن استفاده خواهد شد و عواملی مانند دما، فشار و خوردگی که مخزن در معرض آن قرار دارد، متفاوت است. در انتخاب مواد، مواد کاندید باید با در نظر گرفتن شرایط استفاده و معیارهای مصالح تعیین شود. سپس فرآیند انتخاب مواد باید با انتخاب مناسب ترین آنها تکمیل شود.

هنگام انتخاب مواد ابتدا عامل قیمت مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس عواملی مانند تامین مواد اولیه، خروجی مواد، ظرفیت ماشینکاری و ظرفیت منابع در نظر گرفته می شود. هنگام انتخاب مواد؛ خواص مواد، استحکام کششی، دما و فشار عملیاتی، اثر خوردگی، استحکام تسلیم، تجزیه و تحلیل شکست، ضریب ایمنی، ضریب سایش، اثر عوامل هیدروژن باید در نظر گرفته شود. اگرچه بیشتر مصالح مورد استفاده در ساخت مخازن تحت فشار فولادهای کربنی است، اما در برخی موارد خاص از فلزات غیرآهنی، استیل فریتی و استیل آستنیتی در ساخت مخازن تحت فشار استفاده می شود. اگر تصور شود که مایع یا گاز حمل شده در مخزن تحت فشار از مقاومت در برابر خوردگی مواد مورد استفاده در ساخت و ساز فراتر می رود، یا اگر خطر آلودگی محصول و واکنش وجود داشته باشد، مخزن تحت فشار ممکن است از نوع استیل ضد زنگ انتخاب گردد. مواد غیر فلزی با خواص مکانیکی قوی تر. نیکل، آلیاژهای سرب و فریت فلزات اصلی مورد استفاده برای پوشش مخازن تحت فشار هستند. مواد پوشش غیر فلزی؛ بتن مسلح، لاستیک، شیشه، پلاستیک، مواد عایق حرارتی و مواد مقاوم در برابر حرارت.

در طول عمر مخازن تحت فشار و اجزای آنها، ضخامت دیواره مواد ممکن است به دلیل سایش، فرسایش و سایش مکانیکی کاهش یابد. در این مورد، ضخامت مواد باید بیشتر از ضخامتی که در طول محاسبات طراحی یافت می شود انتخاب شود.

برای مخازن کوچکتر از 6 میلی متر و حاوی آب، بخار یا هوای فشرده، کد دیگ بخار و مخزن تحت فشار ASME بیان می کند که سهم سایش نمی تواند کمتر از 1/6 ضخامت صفحه باشد.

برای سایر شناورها، میزان شکست باید توسط طراح برآورد شود. اگر اثر شکست ناشناخته باشد، میزان ضرر با تجربه طراح تعیین می شود. به طور کلی میزان احیا 0.15 میلی متر در سال برای کانتینرها و لوله ها کافی است.

تعیین عمر بهینه یک مخزن تحت فشار یک موضوع اقتصادی است. مخازن بزرگ معمولا برای طول عمر بیشتر (30-20) سال طراحی می شوند، در حالی که مخازن کوچک برای طول عمر کمتر (10-8) سال طراحی می شوند. اگر اثر سایش متفاوتی در قسمت‌های مختلف مخزن تحت فشار وجود داشته باشد، لازم نیست حاشیه سایش یکسانی به ضخامت محاسبه‌شده در همه طرف مخزن اضافه شود. روش های مختلفی برای اندازه گیری میزان بازسازی در دسترس است. رایج ترین آنها استفاده از پروب های جدید و ضخامت سنج های اولتراسونیک است.

مخازن دایم در حال استفاده باید دارای سوراخ زهکشی باشند. تمام مخازن تحت فشار در معرض فرسایش داخلی یا سایش مکانیکی باید دارای منهول یا سوراخ های بازرسی باشند. در مخازن در معرض سایش مکانیکی، این قسمت از مخزن باید توسط صفحات ضربه ای یا پیچ و مهره محافظت شود.

بارهای روی مخازن استیل تحت فشار:

از آنجایی که مخازن استیل تحت فشار اغلب تحت فشار بالا کار می کنند، هنگام استفاده از آنها خطرات تهدید کننده وجود دارد. برای زندگی انسان مهم است که این خطرات را به حداقل برسانیم و اطمینان حاصل کنیم که مخازن استیل تحت فشار وظایف خود را تحت شرایط کاری فوق به طور ایمن انجام می دهند. به همین دلیل هنگام طراحی یک مخزن استیل تحت فشار باید تمامی نیروهای وارد بر آن مخزن مشخص شده و نحوه تاثیر این نیروها بر روی مخزن از قبل محاسبه شود. پس از مرحله ساخت و ساز، کلیه بررسی های ایمنی باید مطابق با استانداردهای جاری انجام شود. نیروهای وارد بر مخازن تحت فشار عبارتند از :

فشار داخلی و خارجی،

فشار استاتیک و پویا،

درجه حرارت،

باد،

وزن (بارهای مرده)،

لرزش.

فشار داخلی و خارجی وارده بر جداره مخزن استیل تحت فشار :

فشار داخلی و خارجی یکی از پارامترهای اساسی مورد استفاده در طراحی مخازن استیل تحت فشار است. در طراحی مخازن فقط تحت فشار داخلی، فقط فشار داخلی محاسبه می شود. برای مخازنی که فقط در معرض فشار خارجی هستند، فقط فشار خارجی محاسبه می شود.

بارهای استاتیکی و دینامیکی وارده بر مخزن استیل تحت فشار :

طراحی مخازن استیل تحت فشار، علاوه بر بارهای خود مخزن ، به عنوان مثال، بارهای استاتیک یا دینامیکی که ممکن است در حین حمل و نقل مخزن رخ دهد نیز باید محاسبه و به بار طراحی اضافه شود.

فشار حاصل از فرآیند حرارت :

اگرچه دما در طراحی مخزن به طور مستقیم در نظر گرفته نمی شود ، اما پارامتری است که باید هنگام تجزیه و تحلیل اثرات شرایط محیطی بر روی یک مخزن تحت فشار در نظر گرفته شود. از آنجایی که اختلاف دما باعث ایجاد تنش حرارتی در مخازن تحت فشاری می شود که در دماهای بالا کار می کنند، مواد با انبساط حرارتی کم باید برای مخازنی که در چنین محیط هایی کار می کنند ترجیح داده شوند.

باد :

باد را می توان به عنوان یک جریان متلاطم که در سرعت های مختلف رخ می دهد تعریف کرد. پذیرفته شده است که باد افقی موازی با زمین است و می دانیم که هر چه بالاتر برود سریعتر می رود. باد یکی از پارامترهای مهم در طراحی مخازن تحت فشار است که در حالت قائم عمل می کنند، به ویژه در طراحی پایه ها باید به جهت وزش باد توجه شود. با توجه به اینکه باد در مخازن تحت فشار با ارتفاع مخزن متناسب است، در مناطق بسیار بادخیز باید طرح های بسیار بلندی انتخاب کرد.

جرم :

در مخازن تحت فشار، وزنه ها معمولاً از وزن عناصر اتصال مخزن تشکیل می شوند. مقدار شارژ گرفته شده بدون اتصال یا شارژ به مخزن فشار را شارژ خالی یا شارژ مرده می گویند. اگر وزن مخزن تحت فشار ناهموار نباشد و بار حاصل با محور مخزن هماهنگ باشد، تنها تنش فشاری ایجاد می شود که عموماً ناچیز در نظر گرفته می شود.

لرزش :

باد عامل اصلی ارتعاش در مخازن تحت فشار است. دوره ارتعاشات طبیعی قوی باید محدود باشد زیرا باعث خستگی مواد مورد استفاده در مخازن تحت فشار می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع مخازن استیل و مخازن استیل تحت فشار و موارد کاربرد هریک با همکاران بنده در گروه صنعتی سازآب تماس حاصل فرمایید.

www.upsara.com/images/x542867_.jpg

صفحه قبل 1 صفحه بعد